Ryanair București Corfu – 6 mituri despre cursele low-cost
Multă vreme am evitat să călătoresc cu companii low-cost din cauza unor mituri și prejudecăți. Exact ca un copil care spune că nu-i place o mâncare fără să fi gustat măcar. Mi-am luat inima-n dinți și în a doua jumătate a lui Septembrie, m-am îmbarcat într-o cursă Ryanair București Corfu și retur, iar experiența a fost mai mult decât plăcută.
După vacanța de două săptămâni în insula Syros, nu făcusem niciun plan pentru toamnă. Oscilam între o vacanță la munte în România și o ieșire scurtă în Grecia, dar nu mă puteam hotărî asupra destinației.
Ideea pentru o nouă vacanță în Corfu (a cincea) a venit pe neașteptate. Pe un grup Facebook, cineva se plângea de cât de urât este în Corfu, în timp ce altcineva se felicita că în urma unor experiențe similare despre care a citit, a economisit 70€, costul minim al unui bilet de avion Ryanair București Corfu și retur.
Știi cum se spune, somebody’s trash, someone else’s tresure.
Ryanair București Corfu și retur – 6 mituri despre cursele low-cost
1. Cursele low-cost se anulează des
Primul mit despre cursele low-cost este că se anulează când îți este lumea mai dragă. Nu pot să fiu ipocrită și să nu spun că mi-a fost teamă de o anulare sau de o modificare a orarului de zbor.
Era totuși a doua jumătate a lui Septembrie, sfârșit de sezon când lumea nu se mai înghesuie spre nordul Greciei. Orarul a fost respectat atât în București cât și în Corfu. Deși s-a plecat cu întârziere de câte 10 minute de pe fiecare aeroport, am ajuns la timp, fără vreun incident.
2. Overbooking
Al doilea mit care circulă este cel legat de overbooking și (ne)șansa de a nu te îmbarca deși ai un bilet valabil. Avionul Ryanair București Corfu a fost plin cam trei sferturi, iar cel de la retur, cam două treimi. Pe foarte puține rânduri au fost ocupate toate locurile, pe cele mai multe fiind liber cel puțin un loc. Se poate spune că s-a asigurat păstrarea distanței între pasageri.
3. Nu este suficient loc pentru picioare
Cursa Ryanair București Corfu a fost operată cu o aeronavă Boeing care se regăsește și în flota TAROM. Diferența între cele două este la numărul de rânduri, 30 la TAROM și 33 la Ryanair. Sincer, scaunele nu mi s-au părut exagerat de înghesuite, am avut loc suficient să pun bagajul mic sub scaun și să mă mișc lejer. E drept, am doar 1,70 m înălțime, iar după ani de zile de mers cu autocarul, chiar știu ce înseamnă să nu-ți poți mișca picioarele.
4. Politica de bagaje este rigidă
Încă n-am ajuns la performanța să călătoresc o săptămână doar cu bagaj de mână mic, adică un rucsac 40x25x20. Ca să fiu sigură că îmi încap toate cele necesare și rămâne și loc pentru un shopping mic în Corfu, am luat bilet cu două bagaje de cabină și îmbarcare prioritară.
La Otopeni, nu a măsurat absolut nimeni bagajele. Erau amplasate șabloanele companiei și am constatat că geanta tip laptop depășea un pic spațiul. Să spunem că am avut noroc că avionul nu a fost plin, toată lumea avea priority și poate de aceea au fost relaxați în privința bagajelor.
Pe aeroportul din Corfu, la poarta de îmbarcare nici măcar nu existau șabloanele pentru măsurarea bagajelor.
5. Nu este chiar ieftin să călătorești cu low-cost
Poate cel mai mare mit legat de companiile low-cost este acela că nu sunt chiar atât de ieftine pe cât se crede. Că prețurile mici sunt doar în extra sezonul extra sezonului. Că dacă un segment de zbor costă 9€, celălalt sare de 50€, că dacă mai pui un bagaj și locul ajungi la prețul unui zbor de linie.
Și totuși, zborul meu cu Ryanair București Corfu București a fost chiar ieftin
În primul rând, a fost un zbor direct care a durat circa o oră și jumătate. Cu circa trei săptămâni înainte de plecare, am plătit 100 de euro/persoană, cu două bagaje de cabină, îmbarcare prioritară și loc atribuit. Alte curse directe sunt doar charterele agențiilor de turism la care nu ai acces decât dacă iei un pachet complet (transport, cazare, eventual masă). Altă opțiune de zbor era cu escală de câteva ore în Atena și circa 270 de euro/persoană.
6. Companiile low-cost au orar de zbor ciudat
Nu este chiar un mit că multe zboruri low-cost sunt programate la ore ciudate, ori foarte de dimineață, ori seara târziu. Cursa Ryaniar București Corfu și retur a operat la niște ore cât se poate de umane. Anul acesta, au fost două zboruri pe săptămână, lunea și joia. Personal mi se pare excelent întrucât poți să faci un city-break, o vacanță de o săptămână, de 10 zile sau multiplu de 7 – 10 zile. Am plecat din București la ora 14.30 și am ajuns la ora 16.00, numai bine pentru check-in la cazare și timp suficient pentru plimbat prin stațiune. La întoarcere, am plecat la 12.35 și am aterizat la ora 14.00.
Tu ce mituri despre cursele low-cost cunoști?
4 Comments
Calin Radulescu
Specialista noastra in avioane… Nu prea ma pricep… Eu zbor mai rar… Imi e cam frica …
Almona Calatoreste
Ba, a început să îmi placă. Simplu, comod, rapid, fără prea multă bătaie de cap. Mie nu-mi place să conduc, deci aleg avionul.
Roxana Trandafir
Bine de stiut, Parca avem tendinta de a demonda si trece in derizoriu tot ceea ce e ieftin si (mai) eficient uneori.
Almona Calatoreste
Din păcate, așa este. Și cel mai păcat, dacă se poate spune așa, este că demonizăm fără să încercăm.
Până la urmă este și asta o formă de a ieși din zona de confort. Suntem obișnuiți cu zboruri zilnice, cu bagaje multe și catering la bord. Uite că n-am murit fără bagaj de cală și fără sandviș sau apă.