Un blog de succes se construiește ca o casă activă
Orice blogger își dorește să aibă un blog de succes. Însă de la vis la realitate, e un drum lung, presărat cu obstacole, dezamăgiri și multe tentative de renunțare. Cu ajutorul unui dicționar de construcții, am să-ți arăt astăzi cum și de ce un blog de succes se construiește la fel ca o casă activă.
Casa activă sau casa cu performanță energetică foarte ridicată este o clădire care pune laolaltă eficiența energetică și confortul foarte ridicat al utilizatorilor, un climat interior excelent și are un mare respect pentru mediul înconjurător. Pe lângă utilizarea minimă de energie, această casă aduce un profit important din obținerea de energie excedentară consumului.
De cealaltă parte, un blog de succes este acela care servește nevoilor de informare a cititorilor, funcționează cu minimum de resurse (cu excepția energiei creatoare a autorului) și aduce profit.
Un blog de succes se construiește ca o casă activă
Când m-am hotărât să fac blogul, aveam dorința de a scrie, de a împărtăși cu tine experiențele mele plăcute și peripețiile. Voiam să te inspir să descoperi lumea și să te ajut să înveți din greșelile mele.
Însă am plecat la drum complet neinformată și fără vreun plan pe termen lung. Am făcut o mulțime de greșeli și am învățat din ele. Pentru că mult înainte de a decide că vreau să fiu și blogger, am fost tehnician proiectant, m-am gândit, într-un final, să aplic etapele de construcție a unei case, la blog.
Planul de amplasament
Conform dicționarului de construcții, planul de amplasament cuprinde, printre altele, schița terenului, suprafața, adresa și numele proprietarului. Cum s-ar transpune acestea la crearea unui blog? În primul rând, e bine să știi ce scrii, cât și pentru cine scrii. Cu alte cuvinte, cel mai important este să-ți alegi nișa sau chiar micro-nișa. Sunt multe discuții în blogosferă cu privire la blogurile generaliste și cele nișate sau micro-nișate. Dacă vrei sfatul meu, am să-ți pun o întrebare. Tu ce vrei să construiești, un hotel sau o casă? Dacă vrei o casă, alege domeniul la care te pricepi cel mai bine și fixează-ți o nișă.
După ce ți-ai stabilit nișa, alege numele blogului și sloganul. Numele blogului poate fi numele tău, dar și unul care să descrie foarte bine mesajul pe care vrei să-l transmiți cititorilor. Eu am ales o combinație între cele două: „Almona călătorește”.
Odată întocmită schița și cunoscut numele proprietarului, mai ai nevoie și de adresă. În speță, domeniul blogului. Dacă scrii doar în limba română și publicul tău țintă se află într-o porporție covârșitoare în România, e bine să alegi domeniul .ro. Dacă scrii în altă limbă, vrei un blog bilingv și publicul tău se află pe tot mapamondul, poți să iei în considerare extensia .com, .eu. sau .net. După cum vezi, blogul meu este micro-nișat pe călătoriile în Grecia și se numește almonacalaroreste.ro.
Amplasamentul
Amplasamentul este locul de așezare a unei construcții. În limbaj blogosferic, amplasamentul este reprezentat de platformă și de hosting. Prima greșeală pe care am făcut-o când m-am apucat de blogging a fost alegerea platformei. V-am spus că am făcut totul în pripă, fără documentare temeinică. M-am dezmeticit destul de repede și am recurs la platforma wordpress. Este foarte intuitivă și prietenoasă. Deși unii spun că este indexată mai greu decât blogspot, mie îmi place pentru că are o interfață prietenoasă și este ușor de folosit fără să fie nevoie de doctorat în domeniu.
Cel de-al doilea element al amplasamentului unui blog este hostingul. Cine îți găzduiește blogul și are grijă de munca ta. Cel mai sigur este să lași profesioniștii să se ocupe de acest lucru. Dacă atunci când vrei să-ți faci o casă apelezi la birouri de arhitectură cum este AIA Proiect, blogul de ce l-ai lăsa în seama unui băiat despre care ți-a povestit alt băiat că știe el?
Sfatul meu este să aplelezi la o firmă de hosting din România, care să-ți răspundă la telefon pe același fus orar și care să îți asigure suport 24 din 24, 7 zile din 7.
Designul
Designul reprezintă aspectul exterior, modul în care se prezintă un lucru din punct de vedere estetic. În cazul unui blog, diferența între unul oarecare și unul de succes o face aspectul. Din acest motiv, tema blogului trebuie aleasă cu mare grijă. Indiferent că este o temă gratuită sau una premium, trebuie să fii atent ca ea să fie adaptată atât pentru desktop, cât și pentru dispozitivele mobile.
Cum funcționează principiile unei case active la un blog de succes
O casă activă este eficientă din punct de vedere energetic, oferă confort ridicat, respectă mediul înconjurător și aduce un profit din obținerea de energie excedentară consumului.
Să traducem cele mai sus în limbaj blogosferic.
Un blog de succes trebuie:
1. Să consume foarte puține resurse
Am spus și la început că singurul loc unde se poate face risipă este energia creatoare a autorului. Când vine vorba de subiecte și creativitate, nici măcar cerul nu este limita.
În rest, trebuie să fii foarte atent cu resursele pe care le consumă blogul tău. Munca unui blogger este ușurată de o multitudine de plugins. Însă dacă exagerezi și instalezi prea multe, viteza de încărcare a blogului va scădea. Lumea deja nu mai are răbdare să aștepte minute întregi să se încarce o pagină. Limitează-te la cele pentru securitate, SEO, comprimare fotografii și copie de rezervă.
2. Să asigure confortul cititorului
Ai parcurs toate etapele de mai sus și ai început să scrii și să publici constant. Pentru a asigura o experiență plăcută cititorului, grupează articolele în categorii și subcategorii, astfel încât acesta să găsească ușor ceea ce are nevoie. Nu încărca barele laterale cu lucruri inutile și nu abuza de ferestre pop-up.
3. Să producă mai mult decât consumă
Poți spune că ai un blog de succes în momentul în care îți aduce mult mai mult decât satisfacție personală. Atunci când începi să-l monetizezi și începi să câștigi bani, produse sau contracte cu diverse branduri.
După cum vezi, de la stadiul de vis la produsul finit sunt o mulțime de etape. Dacă le parcurgi corect, cu determinare și cu sprijinul profesioniștilor, visul tău de a avea un blog de succes va deveni realitate. La fel și dacă visezi să te muți, la un moment dat, într-o casă activă.
Articol scris pentru SuperBlog